Samochody ciężarowe

TURDUS POWERTEC 5100 SAE 10W-40

Wysoce zaawansowany technologicznie syntetyczny olej silnikowy typu UHPDO o obniżonej zawartości tzw. SAPS: charakteryzujący się zawartością siarki nie większą niż 0.3%, zawartością fosforu – nie większą niż 0.08% oraz zawartością popiołów siarczanowych nie przekraczającą 1%.

 

Aprobowany przez:

  • MB-Approval 228.51
  • MAN 3477
  • MAN 3271-1
  • Deutz III-10 LA
  • Volvo VDS-3
  • Mack EO-N
  • Renault VI RLD-2
  • MTU Typ 3.1

 

Specyfikacje, klasyfikacje:

SAE 10W-40

API CI-4 

ACEA E6, E7

TURDUS POWERTEC 5100 SAE 10W-40

Dostępne opakowania:

Zastosowanie

Przeznaczony głównie do smarowania wysokoobciążonych silników diesla samochodów ciężarowych wyposażonych w układy oczyszczania spalin przystosowanych głównie do spełniania norm emisyjnych EURO 4 i EURO 5, w których producent zaleca stosowanie oleju o jakości opartej na wymaganiach dla klasy ACEA E6.

Gwarantuje

  • zapewnia doskonałe smarowanie w każdych warunkach eksploatacyjnych,
  • zapewnia idealną czystość współpracujących elementów,
  • kompatybilny z silnikami przystosowanymi do spełnienia norm emisyjnych Euro 4/5
  • standardowe lub wydłużone interwały wymiany w zależności od zaleceń producenta samochodu

SPECYFIKACJA TECHNICZNA

Rozwiń Rozwiń Zwiń Zwiń

Lp.

Wymagania

Metody badań wg

Jednostka

Wartość

1.

lepkość kinematyczna w 1000C

ASTM D 445

mm2/s

13,5-16,3

2.

temperatura płynięcia, nie wyżej niż

ASTM D 97

0C

-30

3.

temperatura zapłonu, nie niższa niż

ASTM D 92

0C

215

4.

wskaźnik lepkości, nie niżej niż

ASTM D 2270

 

150

5.

lepkość strukturalna w -25 C, nie wyżej niż

ASTM 5293

mPa*s

7000

6.

zawartość popiołu siarczanowego, nie więcej niż

ASTM D 874

% m/m

1,0