Samochody ciężarowe

TURDUS SHPD 15W-40


Zmodernizowany w 2017 roku, wysokiej jakości mineralny olej silnikowy przeznaczony do smarowania wysokoobciążonych silników wysokoprężnych o dużej mocy bez i z turbodoładowaniem. Zalecany szczególnie na standardowe okresy wymiany w silnikach ciągników siodłowych, samochodów ciężarowych, dostawczych, autobusów oraz innych pojazdów intensywnie eksploatowanych o ile producent dopuszcza stosowanie oleju tej klasy lepkościowej i jakościowej.

 


Aprobowany przez:

  • MB-Approval 228.1

    DEUTZ DQC III-10

    MTU Type 2,

Specyfikacje, klasyfikacje:

<span style="font-family: Times New Roman; font-size: medium;" face="Times New Roman" size="3"> </span> <p style="margin: 0cm 0cm 0pt; text-align: justify; line-height: normal;"><span style="font-family: 'Arial',sans-serif; font-size: 11pt; mso-ansi-language: PL; mso-fareast-font-family: 'Times New Roman'; mso-fareast-language: PL;">SAE 15W-40</span></p> <span style="font-family: Times New Roman; font-size: medium;" face="Times New Roman" size="3"> </span><span style="font-family: Times New Roman; font-size: medium;" face="Times New Roman" size="3"> </span> <p>API   CI-4/CH-4/SL<span style="font-family: Times New Roman; font-size: medium;" face="Times New Roman" size="3"> </span></p> <p>ACEA  E5</p> <p></p> <span style="font-family: Times New Roman; font-size: medium;" face="Times New Roman" size="3"> </span>

Spełnia wymagania:

 RENAULT VI RLD-2, MACK EO-N, CAT ECF-2,

RENAULT VI RLD-2, MACK EO-N, CAT ECF-2

TURDUS SHPD 15W-40

Dostępne opakowania:

Zastosowanie

  • przeznaczony do smarowania wysokoobciążonych silników wysokoprężnych o dużej mocy bez i z turbodoładowaniem. Zalecany szczególnie na standardowe okresy wymiany w silnikach ciągników siodłowych, samochodów ciężarowych, dostawczych, autobusów oraz innych pojazdów intensywnie eksploatowanych o ile producent dopuszcza stosowanie oleju tej klasy lepkościowej i jakościowej.

Gwarantuje

    • kompatybilny głównie z silnikami spełniającymi normy emisyjne EURO 3 i wcześniejsze    

    • zapewnia najwyższy poziom kultury pracy jednostki napędowej (poprzez zapobieganie powstawania osadów i nagarów oraz zużyciu smarowanych elementów).

    • konwencjonalny poziom SAPS – brak możliwości stosowania w pojazdach wyposażonych w układy oczyszczania spalin w postaci filtrów cząstek stałych

 

SPECYFIKACJA TECHNICZNA

Rozwiń Rozwiń Zwiń Zwiń

Lp.

Wymagania

Metody badań wg

Jednostka

Wartość

1.

lepkość kinematyczna w 1000C

ASTM D 445

mm2/s

14,0-16,3

2.

temperatura płynięcia, nie wyższa niż

ASTM D 97

0C

-30

3.

temperatura zapłonu, nie niższa niż

ASTM D 92

0C

210

4.

wskaźnik lepkości, nie niższy niż

ASTM D 2270

 

130

5.

lepkość strukturalna w -200C, nie wyższa niż

ASTM 5293

mPa*s

7000

6.

Liczba zasadowa, nie niższa niż

ASTM D2896

mgKOH/g

10

7.

zawartość popiołu siarczanowego, nie wyższa niż

ASTM D 874

% m/m

1,6