Samochody ciężarowe

TURDUS POWERTEC 1000 SAE 15W-40

Wysokiej jakości mineralny olej silnikowy przeznaczony do smarowania wysokoobciążonych silników wysokoprężnych o dużej mocy bez i z turbodoładowaniem. Zalecany szczególnie do silników ciągników siodłowych, samochodów ciężarowych, dostawczych, autobusów dalekobieżnych oraz innych pojazdów bardzo intensywnie eksploatowanych (duże przebiegi w krótkim okresie czasu) o ile producent dopuszcza stosowanie oleju tej klasy lepkościowej i jakościowej.

Aprobowany przez:

MB-Approval 228.3, 

VOLVO VDS-3/RENAULT VI RLD-2/ MACK EO-N

DEUTZ DQC III-10

Specyfikacje, klasyfikacje:

<span style="font-family: Times New Roman; font-size: medium;" face="Times New Roman" size="3"> </span> <p>SAE 15W-40</p> <span style="font-family: Times New Roman; font-size: medium;" face="Times New Roman" size="3"> </span> <p>API CI-4/SL</p> <span style="font-family: Times New Roman; font-size: medium;" face="Times New Roman" size="3"> </span> <p>ACEA  E7</p> <span style="font-family: Times New Roman; font-size: medium;" face="Times New Roman" size="3"> </span> <p>GLOBAL DHD-1</p> <span style="font-family: Times New Roman; font-size: medium;" face="Times New Roman" size="3"> </span>

Spełnia wymagania:

MAN M 3275-1, 

MTU Type 2,

CUMMINS CES 20078,

CAT ECF-2

TURDUS POWERTEC 1000 SAE 15W-40 - image

Dostępne opakowania:

17 kg

Zastosowanie

przeznaczony do smarowania wysokoobciążonych silników wysokoprężnych o dużej mocy bez i z turbodoładowaniem. Zalecany szczególnie do silników ciągników siodłowych, samochodów ciężarowych, dostawczych, autobusów dalekobieżnych oraz innych pojazdów bardzo intensywnie eksploatowanych (duże przebiegi w krótkim okresie czasu) o ile producent dopuszcza stosowanie oleju tej klasy lepkościowej i jakościowej.

Gwarantuje

  • Kompatybilny głównie z silnikami spełniającymi normy emisyjne EURO 3 i wybranymi silnikami spełniającymi normę emisyjną EURO 4 oraz  EURO 5 

  • zapewnia najwyższy poziom kultury pracy jednostki napędowej (poprzez zapobieganie powstawania osadów i nagarów oraz zużyciu smarowanych elementów).

  • konwencjonalny poziom SAPS – brak możliwości stosowania w pojazdach wyposażonych w układy oczyszczania spalin w postaci filtrów cząstek stałych

SPECYFIKACJA TECHNICZNA

Rozwiń Rozwiń Zwiń Zwiń

Pobierz:

PDS SDS
 

Lp.

Wymagania

Metody badań wg

Jednostka

Wartość

1.

lepkość kinematyczna w 1000C

ASTM D 445

mm2/s

14,0-16,3

2.

temperatura płynięcia, nie wyższa niż

ASTM D 97

0C

-30

3.

temperatura zapłonu, nie niższa niż

ASTM D 92

0C

215

4.

liczba zasadowa, nie niższa niż

ASTM D 2896

mgKOH/g

12

5.

wskaźnik lepkości, nie niższy niż

ASTM D 2270

 

130

6.

lepkość strukturalna w -20°C, nie wyższa niż

ASTM 5293

mPa*s

7000

7.

zawartość popiołu siarczanowego, nie wyższa niż

ASTM D 874

% m/m

1,6