Sporty motorowe

LOTOS Rally Team

Kajetanowicz Baran

KIEROWCA:

Kajetan Kajetanowicz  - kierowca rajdowy, urodził się 5 marca 1979 r. w Cieszynie. 

W sezonach 2010-2013 Kajetanowicz cztery razy z rzędu zdobywał tytuł rajdowego mistrza Polski. Dwa razy z rzędu - w sezonach 2010 i 2011 - zwyciężał w Rajdzie Polski, czego nie udało się dokonać żadnemu Polakowi od prawie 90 lat. Sukces ten powtórzył w 2013 roku, wygrywając po raz trzeci ten najbardziej prestiżowy rajd w naszym kraju, w imponującym stylu, co przyniosło mu pierwsze w karierze wyróżnienie Colin McRae Flat Out Trophy. Oprócz tego, w sezonie 2013 kierowca Lotos Rally Team triumfował we wszystkich rundach LOTOS Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski, w których wziął udział, czyli w Rajdach Świdnickim, Karkonoskim, Wisły, Rzeszowskim oraz rozgrywanym na Litwie Rajdzie Kauno Ruduo i wspomnianym Rajdzie Polski, zaliczanym także do klasyfikacji mistrzostw Europy. Kajetan jest jednym z pięciu kierowców, który w dotychczasowych 71 edycjach wygrał Rajd Polski trzy i więcej razy. Rok 2013 Kajetanowicz zwieńczył triumfem w Rajdzie Barbórka i legendarnym Kryterium Asów na ulicy Karowej.

W sezonie 2014 Kajetanowicz startował w Rajdowych Mistrzostwach Europy. W 8 rundach tego prestiżowego cyklu załoga LOTOS Rally Team zgromadziła 100 punktów i zajęła czwarte miejsce w klasyfikacji generalnej sezonu. W siedmiu z ośmiu rund mistrzostw Europy Kajetanowicz startował po raz pierwszy w karierze. Mimo tego, w nowych i nieznanych rajdach Polak potwierdził swoje umiejętności – wygrał 13 odcinków specjalnych, 41 ukończył w pierwszej trójce, a w dwóch rajdach stawał na podium. Za swoją jazdę w szutrowym Rajdzie Cypru otrzymał Colin McRae Flat Out Trophy – nagrodę przyznawaną za tempo i bezkompromisową postawę. Ponadto Kajetanowicz wywalczył tytuł FIA ERC Gravel Masters przyznawany kierowcy, który był najlepszy w rajdach rozgrywanych na szutrze.

Kajetan Kajetanowicz jest także wieloletnim instruktorem w szkole doskonalenia jazdy. Od lat propaguje bezpieczeństwo i skutecznie namawia do doskonalenia umiejętności za kierownicą.


PILOT:

Jarosław Baran - ur. 24 grudnia 1967 r. Jest jednym z najbardziej doświadczonych pilotów rajdowych w Polsce. Startuje nieprzerwanie od 1992 roku, wierny barwom Automobilklubu Krakowskiego.

Choć pochodzi z rodziny o rajdowych tradycjach, to jego kariera nie zaczęła się obiecująco. Ze zdecydowaną pomocą taty wystartował w swoim pierwszym rajdzie jako kierowca. Nie dojechał do mety, ponieważ... nie mógł jej odnaleźć. Postanowił, więc dokładnie zgłębić zagadnienie pilotażu i dziś ma na koncie ponad 200 startów, z czego ponad połowę w rajdowych mistrzostwach Polski.

Zdobył ponad dwadzieścia tytułów w różnych klasach i grupach, w tym sześć tytułów Mistrza Polski w klasyfikacji generalnej. Przez wiele lat był partnerem Janusza Kuliga, z którym wywalczył w 2001 roku tytuł Wicemistrza Europy. Startował również m.in. z Waldemarem Doskoczem, Sebastianem Fryczem, Michałem Kościuszką i Leszkiem Kuzajem.

Od 2009 roku tworzy załogę z Kajetanem Kajetanowiczem. Wspólnie odnieśli wiele sukcesów - przede wszystkim trzykrotnie zdobyli tytuł mistrzostwa Polski i dwukrotnie zwyciężyli w Rajdzie Polski, polskiej rundzie mistrzostw Europy.

Od lat dzieli się swoją wiedzą w ramach autorskiego projektu Szkoły dla Pilotów i z tego powodu często nazywany jest „profesorem”.

W sezonie 2015 i 2016 Kajetanowicz i Baran wywalczyli tytuł „MISTRZA EUROPY” w kategorii FIA ERC.

Zobacz WIĘCEJ

KIA LOTOS RACE

KIA LOTOS RACE

Wyścigowe Samochodowe Mistrzostwa Polski Kia Picanto, to miejsce dla wszystkich zawodników, którzy chcą rozpocząć swoją przygodę ze światem sportów motorowych.

Pod nazwą KIA LOTOS RACE rozgrywane są od 2012 roku, ale firma Kia Motors Polska Sp. z o.o. rozpoczęła organizację wyścigów samochodowych już w roku 2006, kiedy to na tor wyjechały Picanto pierwszej generacji. Organizowany wówczas puchar markowy tego modelu, był pionierskim przedsięwzięciem w ramach koreańskiego koncernu. Przygotowany i zrealizowany wyłącznie siłami polskiego przedstawicielstwa firmy, odniósł spektakularny sukces, doskonale realizując zapotrzebowanie na tego typu zawody. Już w drugim roku istnienia pucharu Picanto, strategicznym partnerem przedsięwzięcia stała się firma LOTOS Oil. „KIA LOTOS CUP” systematycznie rozwijał się przyciągając coraz większa liczbę zawodników i zdobywając nowe tereny. Początkowo rozgrywany tylko na torach w Polsce (Poznań i Kielce), do swego kalendarza dopisał najpierw słynny Hungaroring, a następnie kolejne tory położone w krajach sąsiedzkich.

W 2008 roku, obok Picanto pojawił się nowy model – pro-cee’d, który był kolejnym stopniem rozwoju dla zawodników stawiających swoje pierwsze kroki najpierw w mniejszym modelu, a później awansujących „klasę wyżej”. Do 2009 roku KIA LOTOS CUP łączył w sobie dwa puchary, a w 2010 r. zakończyła się organizacja markowych wyścigów Kia, spowodowana wyjściem z produkcji obu modeli samochodów.

2011 był rokiem „przejściowym” kiedy to z racji braku odpowiedniego do wykorzystania w sporcie modelu, nie zorganizowano pucharu wyścigowego, ale zarówno Kia jak i LOTOS połączyły ponownie swe siły i wykorzystały ten czas na poszukiwanie młodych talentów kierownicy. Ogólnopolski konkurs „KIA LOTOS CUP 2011” miał wyłonić najlepszego kierowcę-amatora, który w nagrodę otrzymywał nowe, wyścigowe Picanto i stawał się pierwszym uczestnikiem reaktywowanych Mistrzostw Polski Kia Picanto.

Zawody pod nazwą KIA LOTOS RACE wystartowały w maju 2012 r. gromadząc na starcie ponad 20 Picanto nowej generacji, obsadzonych przede wszystkim przez młodych, debiutujących w wyścigach samochodowych, kierowców.

Ideą zawodów było stworzenie możliwości startu w profesjonalnie zorganizowanych wyścigach, najmłodszym i debiutującym zawodnikom. Cel ten został osiągnięty, bowiem przystępne cenowo, w pełni przygotowane do sportu samochody, świetna organizacja i atrakcyjne nagrody, stały się magnesem, głównie dla kierowców z lig kartingowych.

Podobnie jak w przypadku KIA LOTOS CUP, tak i w nowej edycji kalendarz zawodów miał stanowić dodatkową atrakcję dla uczestników. Z sześciu rund rozgrywano zatem jedną w Polsce, na torze „Poznań”, natomiast reszta podróżowała po znacznej części Europy, odwiedzając takie obiekty jak „Eurospeedway Lausitz” w Niemczech, „Red Bull Ring” w Austrii, Tor „Brno” w Czechach czy węgierski „Hungaroring”. Duże znaczenie dla organizatorów miało to, w towarzystwie jakich zawodów pojawią się wyścigowe Picanto. Chodziło o to, aby zawodnicy mieli kontakt z największym formatem imprez motorsportowych.

KIA LOTOS RACE rozgrywany zatem był w towarzystwie prestiżowej, niemieckiej serii DTM, mistrzostw świata FIA GT, mistrzostw świata FIA WTCC, mistrzostw Europy FIA ETRC (samochodów ciężarowych) i wielu innych. W tym sezonie po raz pierwszy w swej historii zawodnicy KLR wybiorą się na słynne tory w Holandii (Zandvoort) i Belgii (Zolder). KIA LOTOS RACE to obecnie najbardziej dostępna cenowo, a przy tym świetna jakościowo, seria wyścigowa w Europie. Bogaty kalendarz, atrakcyjne nagrody, wyrównana walka i gwarancja profesjonalnej organizacji czynią z niej doskonałą szkołę dla przyszłych mistrzów wyścigów samochodowych.

Zobacz WIĘCEJ

GALERIA VIDEO

Jeśli chcesz zadać pytanie zawodnikom? Skontaktuj się z nami wypełniając formularz!

Wypełnij formularz
X