- Informacje podstawowe
- Specyfikacja
- Dostępne opakowania
- Zastosowanie
- Specyfikacja techniczna
- Do pobrania

Marinol RG Seria 30
Oleje silnikowe żeglugowe przeznaczone do smarowania okrętowych silników bezwodnikowych, pracujących na paliwie ciężkim. Oleje Marinol RG 3030 i 3040 zawierają odpowiednio dobrany zestaw dodatków uszlachetniających o działaniu myjąco - dyspergującym, przeciwutleniającym, przeciwkorozyjnym, przeciwrdzewnym oraz przeciwzużyciowym.
Oleje Marinol RG 3030 i 3040 są olejami typu TPEO (Trunk Piston Engine Oil) spełniającymi wymagania API CF w zastosowaniu do olejów okrętowych.
SPEŁNIA WYMAGANIA:
- Pielstick (16PC2.5V)
- MAN- B&W (ALPHA6S28L)
- MAN Augsburg (16V40/45)
- New Sulzer Diesel
- Wartsila (VASA:6R32; 16V32)
Zastosowanie
Gwarantuje
- prawidłowe smarowanie układu cylindrowego jak i korbowodowego silników
- doskonałą czystość silnika i ochronę przed korozją
- zapobieganie powstawaniu osadów i nagarów zmniejszając zużycie silnika
- dobre odprowadzanie ciepła
- minimalizację ilości wytwarzanych osadów nisko i wysokotemperaturowych podczas eksploatacji w silniku
- neutralizację kwaśnych produktów spalania paliwa
- doskonałą ochronę przed zużyciem smarowanych powierzchni, szczególnie bardzo dobrze zabezpieczają przed scuffingiem
- zmniejszoną ilosć dolewek eksploatacyjnych
Wymagania |
Metody badań |
Jednostka |
3030 |
3040 |
Lepkość kinematyczna w 100°C |
ASTM D 445 |
mm2/s |
11,5 |
14,2 |
Temperatura płynięcia |
ASTM D 5950 |
°C |
-15 |
-15 |
Temperatura zapłonu |
PN-EN ISO 2592 |
min |
250 |
255 |
Liczba zasadowa TBN |
PN-ISO 3771 |
mg KOH/g |
30 |
30 |
Wskaźnik lepkości |
ASTM D 2270 |
|
99 |
99 |
Działanie korodujące Cu, 100°C/24h |
PN-EN ISO 2160 |
stopień |
1 |
1 |