- Informacje podstawowe
- Specyfikacja
- Dostępne opakowania
- Zastosowanie
- Specyfikacja techniczna
- Do pobrania

Marinol RG Seria 20
Oleje Marinol RG 2030 i 2040 są przeznaczone do smarowania okrętowych silników bezwodnikowych, pracujących na paliwie o zawartości siarki do około 2%.
Olej Marinol RG 2050 przeznaczony jest do smarowania cylindrów silników wodzikowych w czasie docierania oraz w warunkach eksploatacyjnych przy spalaniu paliw niskosiarkowych.
Oleje żeglugowe Marinol RG 2030, 2040 i 2050 zawierają odpowiednio dobrany zestaw dodatków uszlachetniających o działaniu myjąco - dyspergującym, przeciwutleniającym, przeciwkorozyjnym, przeciwrdzewnym oraz przeciwzużyciowym.
Oleje Marinol RG 2030, 2040 i 2050 są olejami typu TPEO (Trunk Piston Engine Oil) spełniającymi wymagania API CF w zastosowaniu do olejów okrętowych.
SPEŁNIA WYMAGANIA:
- Pielstick
- MAN- B&W
- MAN Augsburg
- New Sulzer Diesel
- Wartsila
Zastosowanie
Gwarantuje
- prawidłowe smarowanie układu cylindrowego jak i karbowodowego silników
- doskonałą czystość silnika i ochronę przed korozją
- zapobieganie przed powstawaniem osadów i nagarów zmniejszając zużycie silnika
- dobre odprowadzanie ciepła
- minimalizację ilości wytwarzanych osadów nisko i wysokotemperaturowych podczas eksploatacji w silniku
- neutralizację kwaśnych produktów spalania paliwa
- doskonałą ochronę przed zużyciem smarowanych powierzchni, szczególnie bardzo dobrze zabezpieczają przed scuffingiem
- zmniejszenie ilości dolewek eksploatacyjnych
Wymagania |
Metody badań |
Jednostka |
2030 |
2040 |
2050 |
Lepkość kinematyczna w 100°C |
ASTM D 445 |
mm2/s |
11,5 |
14,5 |
22 |
Temperatura płynięcia |
ASTM D 5950 |
°C |
-15 |
-15 |
-12 |
Temperatura zapłonu |
PN-EN ISO 2592 |
min |
250 |
255 |
255 |
Liczba zasadowa TBN |
PN-ISO 3771 |
mg KOH/g |
20 |
20 |
20 |
Wskaźnik lepkości |
ASTM D 2270 |
|
99 |
99 |
99 |
Działanie korodujące Cu, 100°C/24h |
PN-EN ISO 2160 |
stopień |
1 |
1 |
1 |