- Informacje podstawowe
- Specyfikacja
- Dostępne opakowania
- Zastosowanie
- Specyfikacja techniczna
- Do pobrania

Marinol RG Seria 15
Oleje silnikowe żeglugowe przeznaczone do smarowania okrętowych silników bezwodnikowych, pracujących na paliwie lekkim. Oleje Marinol RG 1530 i 1540 zawierają odpowiednio dobrany zestaw dodatków uszlachetniających o działaniu myjąco - dyspergującym, przeciwutleniającym, przeciwkorozyjnym, przeciwrdzewnym oraz przeciwzużyciowym.
Oleje Marinol RG 1530 i 1540 są olejami typu TPEO (Trunk Piston Engine Oil) spełniającymi wymagania API CF w zastosowaniu do olejów okrętowych.
SPEŁNIA WYMAGANIA:
- Pielstick (12PA6-280)
- MAN - B&W
- MAN Augsburg
- New Sulzer Diesel
- Wartsila
Zastosowanie
Gwarantuje
- prawidłowe smarowanie układu cylindrowego jak i korbowodowego silników
- doskonałą czystość silnika i ochronę przed korozją
- zapobieganiu powstawaniu osadów nagarów zmniejszając zużycie silnika
- dobre odprowadzanie ciepła
- minimalizację ilości wytwarzanych osadów nisko i wysokotemperaturowych podczas eksloatacji w silniku
- neutalizację kwaśnych produktów spalania paliwa
- doskonałą ochronę przed zużyciem smarowanych powierzchni, szczególnie bardzo dobrze zabezpieczają przed scuffingiem
- zmniejszoną ilość dolewek eksploatacyjnycj
Wymagania |
Metody badań |
Jednostka |
1530 |
1540 |
Lepkość kinematyczna w 100°C |
ASTM D 445 |
mm2/s |
11,5 |
14,3 |
Temperatura płynięcia |
ASTM D 5950 |
°C |
-24 |
-24 |
Temperatura zapłonu |
PN-EN ISO 2592 |
min |
255 |
255 |
Liczba zasadowa TBN |
PN-ISO 3771 |
mg KOH/g |
15 |
15 |
Wskaźnik lepkości |
ASTM D 2270 |
|
99 |
99 |
Działanie korodujące Cu, 100°C/24h |
PN-EN ISO 2160 |
stopień |
1 |
1 |