- Informacje podstawowe
- Specyfikacja
- Dostępne opakowania
- Zastosowanie
- Specyfikacja techniczna
- Do pobrania

Marinol Super Plus CH-4 15W-40
Wielosezonowy olej silnikowy Marinol Super Plus CH-4 15W-40 zapewnia doskonałe smarowanie wysokoobrotowych, czterosuwowych silników Diesla dużej mocy bez i z turbodoładowaniem, pracujących w najcięższych warunkach. Zalecany szczególnie do silników umieszczonych na jednostkach pływających, gdzie producent urządzenia zaleca stosowanie olejów w tej klasie jakości i lepkości.
Olej Marinol Super Plus CH-4 15W-40 jest produkowany na bazie głęboko rafinowanych, odparafinowanych i hydrorafinowanych destylatów z ropy naftowej. Zawiera najwyższej jakości pakiet dodatków uszlachetniających o działaniu przeciwutleniającym, myjąco-dyspergującym, przeciwkorozyjnym oraz poprawiającym właściwości smarne i lepkościowo- temperaturowe.
SPEŁNIA WYMAGANIA:
- Cummins 20072/1/6/7
- CAT ECF-1
- MACK EO-M Plus
- VOLVO VDS-2
- MAN M 3275
Zastosowanie
Gwarantuje
- zmniejszenie zużycia elementów silnika
- zapobieganie powstawaniu osadów i nagarów
- zapobieganie zakleszczaniu się pierścieni tłokowych
- łatwy rozruch w niskich temperaturach
- zmniejszenie ilości dolewek eksploatacyjnych
- spełnienie wymogó co do emisji szkodliwych składników spalin
- zapewnienie bezpiecznej pracy dopalaczy katalitycznych układu wydechowego silników
Wymagania |
Metody badań |
Jednostka |
15W/40 |
Lepkość kinematyczna w 100°C |
ASTM D 445 |
mm2/s |
13,5 – 16,3 |
Temperatura płynięcia |
ASTM D 5950 |
°C |
<-30 |
Temperatura zapłonu |
PN-EN ISO 2592 |
min |
>220 |
Liczba zasadowa TBN |
ASTM D 2896 |
mg KOH/g |
12 |
Wskaźnik lepkości |
ASTM D 2270 |
|
135 |
Lepkość strukturalna CCS w -20oC |
PN-C/04150:2004 |
mPa*s |
6800 |
Lepkość dynamiczna HTHS w 150oC |
ASTM D 4741 |
mPa*s |
4,1 |
Zawartość popiołu siarczanowego |
PN-82/C-04077 |
% |
1,5 |