
TURDUS POWERTEC 1100 SAE 15W-40
Zaawansowany technologicznie olej silnikowy typu SHPD o obniżonej zawartości tzw. SAPS, charakteryzujący się zawartością siarki nie większą niż 0.4%, zawartością fosforu – nie większą niż 0.12% oraz zawartością popiołów siarczanowych nie przekraczającą 1%.
Zalecany szczególnie do silników ciągników siodłowych, samochodów ciężarowych, dostawczych, autobusów dalekobieżnych oraz innych pojazdów bardzo intensywnie eksploatowanych (duże przebiegi w krótkim okresie czasu), o ile producent dopuszcza stosowanie oleju tej klasy lepkościowej i jakościowej.
SPECYFIKACJE, KLASYFIKACJE:
SAE 15W-40 •API CJ-4/SN •ACEA E9
APROBOWANY PRZEZ:
- VOLVO VDS-4
- Mack EO-O Premium Plus
- Renault VI RLD-3
- MB-Approval 228.31
- MAN 3575
- MTU Typ 2.1
- Deutz DQC III-10 LA
SPEŁNIA WYMAGANIA:
- Cummins CES 20081
Zastosowanie
Przeznaczony głównie do smarowania wysokoobciążonych silników diesla samochodów ciężarowych wyposażonych w układy oczyszczania spalin przystosowanych głównie do spełniania normy emisyjnej EURO 5 i nowszych, w których producent zaleca stosowanie oleju o jakości opartej na wymaganiach dla klasy ACEA E9.
Gwarantuje
- doskonałe smarowanie w każdych warunkach eksploatacyjnych,
- idealną czystość współpracujących elementów,
- ogranicza do możliwego minimum emisji cząstek stałych z silnika,
- spełnia wymogi co do emisji szkodliwych składników spalin, zapewniając bezpieczną pracę elementów układu wydechowego silników samochodów ciężarowych,
- kompatybilny z silnikami przystosowanymi do spełnienia norm emisyjnych Euro 5 i nowszych,
- standardowe interwały wymiany (w zależności od zaleceń producenta samochodu),
- klasa lepkości SAE 15W-40 zapewnia łatwy rozruch silnika w niskich temperaturach otoczenia,
- standardowe lub wydłużone interwały wymiany w zależności od zaleceń producenta samochodu.