
SMAR CENTRACAL
Smar sporządzony na bazie wysokorafinowanego oleju mineralnego, mydeł litowych wysokocząsteczkowych kwasów tłuszczowych oraz dodatków o działaniu przeciwkorozyjnym, przeciwutleniajacym i smarnościowym, zwiększających wytrzymałość filmu smaru na obciążenie. Stosowany do smarowania silnie obciążonych węzłów tarcia. Konsystencja smaru oraz specjalnie dobrany typ oleju bazowego umożliwiają stosowanie w samochodowych i przemysłowych systemach centralnego smarowania, w zmiennych warunkach temperaturowych
Zastosowanie
Stosowany do smarowania silnie obciążonych węzłów tarcia. Konsystencja smaru oraz specjalnie dobrany typ oleju bazowego umożliwiają stosowanie w samochodowych i przemysłowych systemach centralnego smarowania, w zmiennych warunkach temperaturowych
Gwarantuje
- łatwo pompowalny w niskich temperaturach
- zmniejsza zużycie i tarcie
- chroni przed korozją
- zapewnia smarowanie przy dostępie wody
- zakres temperatur roboczych od -40oC do 100oC, okresowo do 110oC
- spełnia wymagania specyfikacji MAN 283
Lp. |
Wymagania |
Metody badań wg |
Jednostka |
Wartość |
1. |
Penetracja w temperaturze 25oC, po ugniataniu |
ASTM D 217 |
1/10 mm |
400 - 460 |
2. |
Temperatura kroplenia |
ASTM D 566 |
oC |
> 180 |
3. |
Badanie działania korodującego na płytkach z miedzi w temp. 100oC w ciągu 24h, stopień korozji |
ASTM D 4048 |
- |
1b |
4. |
Właściwości antykorozyjne SKF-EMCOR |
DIN 51802 |
- |
0-0 |
5. |
Własności smarne, obciążenie zespawania, |
ASTM D 2595 |
(Pz), kg |
>200 |
6. |
Lepkość kinematyczna oleju bazowego w temperaturze 40 oC |
ASTM D 445 |
mm2/s |
35 |