- Informacje podstawowe
- Specyfikacja
- Dostępne opakowania
- Zastosowanie
- Specyfikacja techniczna
- Do pobrania

LOTOS SYNTHETIC 504/507 SAE 5W-30
Syntetyczny olej silnikowy najnowszej generacji. Opracowany specjalnie do samochodów osobowych wyposażonych w silniki wysokoprężne z filtrami cząstek stałych produkcji koncernu VW, wymagających oleju spełniającego normę VW 504.00/507.00. Dopuszczalny również do stosowania w samochodach innych producentów z silnikami wysokoprężnymi wyposażonymi w układy katalityczne i filtry cząstek stałych, o ile zalecane jest stosowanie oleju klasy ACEA C3.
SPECYFIKACJE, KLASYFIKACJE:
SAE 5W-30 • ACEA C3
APROBOWANY PRZEZ:
MB-Approval 229.51
SPEŁNIA WYMAGANIA:
VW 504.00/507.00
Porsche C30
Zastosowanie
Opracowany specjalnie do samochodów osobowych wyposażonych w silniki wysokoprężne z filtrami cząstek stałych produkcji koncernu VW, wymagających oleju spełniającego normę VW 504.00/507.00.
Gwarantuje
● olej syntetyczny o obniżonej zawartości SAPS – kompatybilny z filtrami cząstek stałych
● gwarantuje optymalne warunki pracy przez cały cykl życia jednostek napędowych wymagających oleju o w/w jakości OEM
● przeznaczony do stosowania na wydłużone interwały wymiany (według instrukcji obsługi samochodu),
● rekomendowany do samochodów Volkswagen, Audi, Skoda, Seat, Mercedes-Benz, Kia, Hyundai, Subaru – do modeli, w których wymagane są w/w poziomy jakości OEM albo klasa jakości według API lub ACEA
● rekomendowany do stosowania w okresie pogwarancyjnym w samochodach w których stosowany był LOTOS QUAZAR LLIII SAE 5W-30
Lp. |
Wymagania |
Metody badań wg |
Jednostka |
Wartość |
1. |
Lepkość kinematyczna w temp. 100°C |
ASTM D 445 |
mm2/s |
11,3-12,5 |
2. |
Temperatura płynięcia, nie wyższa niż |
ASTM D 97 |
°C |
-39 |
3. |
Temperatura zapłonu, nie niższa niż |
ASTM D 92 |
°C |
200 |
4. |
Wskaźnik lepkości, nie niższy niż |
ASTM D 2270 |
|
160 |
5. |
Liczba zasadowa, nie niżej niż |
ASTM D 2896 |
mgKOH/g |
6,0 |
6. |
Popiół siarczanowy, nie więcej niż |
ASTM D 874 |
% (m/m) |
0,8 |