- Informacje podstawowe
- Specyfikacja
- Dostępne opakowania
- Zastosowanie
- Specyfikacja techniczna
- Do pobrania

LOTOS QUAZAR C2+C3 SAE 5W-30
Syntetyczny olej silnikowy najnowszej generacji. Opracowany specjalnie do uniwersalnego stosowania w nowoczesnych samochodach osobowych wyposażonych w silniki wysokoprężne z filtrami cząstek stałych różnych producentów, którzy zalecają stosowanie olejów klasy ACEA C2 lub ACEA C3. Produkt jest następcą oleju LOTOS QUAZAR C3 SAE 5W-30
SPECYFIKACJE, KLASYFIKACJE:
• SAE 5W-30 • API SN • ACEA C2, C3
APROBOWANY PRZEZ:
MB-Approval 229.51• MB-Approval 229.31
SPEŁNIA WYMAGANIA:
• VW 502.00/505.00/505.01• GM Dexos 2 • PSA B71 2290
Zastosowanie
do uniwersalnego stosowania w nowoczesnych samochodach osobowych wyposażonych w silniki wysokoprężne z filtrami cząstek stałych różnych producentów, którzy zalecają stosowanie olejów klasy ACEA C2 lub ACEA C3.
Gwarantuje
● olej syntetyczny o obniżonej zawartości SAPS – kompatybilny z filtrami cząstek stałych
● może być stosowany w samochodach GM wymagających jakości GM LL-025A i GM LL-025B
● gwarantuje optymalne warunki pracy przez cały cykl życia jednostek napędowych wymagających oleju o w/w jakości OEM
● może być stosowany w wydłużonych interwałach wymiany (według instrukcji obsługi samochodu),
Lp. |
Wymagania |
Metody badań wg |
Jednostka |
Wartość |
1. |
Lepkość kinematyczna w temp. 100°C |
ASTM D 445 |
mm2/s |
11,3-12,5 |
2. |
Temperatura płynięcia, nie wyższa niż |
ASTM D 97 |
°C |
-39 |
3. |
Temperatura zapłonu, nie niższa niż |
ASTM D 92 |
°C |
200 |
4. |
Wskaźnik lepkości, nie niższy niż |
ASTM D 2270 |
|
160 |
5. |
Liczba zasadowa, nie niżej niż |
ASTM D 2896 |
mgKOH/g |
6,0 |
6. |
Popiół siarczanowy, nie więcej niż |
ASTM D 874 |
% (m/m) |
0,8 |