- Informacje podstawowe
- Specyfikacja
- Dostępne opakowania
- Zastosowanie
- Specyfikacja techniczna
- Do pobrania

DIESEL FLEET 5W-40
DIESEL FLEET 5W-40 przeznaczony jest do smarowania wysokoobrotowych, czterosuwowych silników wysokoprężnych z turbodoładowaniem i bez samochodów ciężarowych, autobusów i mikrobusów. Może być stosowany do innych pojazdów gdzie producent zaleca używanie oleju w takiej klasie lepkości i jakości. Ze względu na bardzo dobre właściwości niskotemperaturowe zalecany jest do stosowania w strefach klimatycznych, gdzie występują znaczne spadki temperatur w okresach zimowych.
SPECYFIKACJE, KLASYFIKACJE:
SAE 5W-40• API CI-4/CH-4/CG-4/CF-4/SL•
Zastosowanie
- przeznaczony jest do smarowania wysokoobrotowych, czterosuwowych silników wysokoprężnych z turbodoładowaniem i bez samochodów ciężarowych, autobusów i mikrobusów. Może być stosowany do innych pojazdów gdzie producent zaleca używanie oleju w takiej klasie lepkości i jakości. Ze względu na bardzo dobre właściwości niskotemperaturowe zalecany jest do stosowania w strefach klimatycznych, gdzie występują znaczne spadki temperatur w okresach zimowych.
Gwarantuje
- zapewniają doskonałe smarowanie w każdych warunkach eksploatacyjnych,
- charakteryzują się podwyższoną odpornością na powstawanie tzw. czarnych szlamów
- zapewnia idealną czystość współpracujących elementów,
- zalecany do stosowania przez LOTOS Oil gdzie wymagany jest poziom ACEA: E7,E5, E3, B4, B3, A3
Lp. |
Wymagania |
Metody badań wg |
Jednostka |
Wartość |
1. |
Lepkość kinematyczna w 100 oC |
ASTM D- 445 |
mm2/s |
14,0 – 16,3 |
2. |
Temperatura płynięcia |
ASTM D- 97 |
0C |
- 42 |
3. |
Temperatura zapłonu |
ASTM D- 92 |
0C |
210 |
4. |
Liczba zasadowa |
ASTM D- 2896 |
mgKOH/g |
10 |
5. |
Wskaźnik lepkości |
ASTM D- 2270 |
|
155 |
6. |
lepkość strukturalna CCS w – 30 oC |
PN-C/04150:2004 |
mPa*s |
6600 |