logo

TURDUS POWERTEC 5100 FE SAE 5W-30

TURDUS POWERTEC 5100 FE SAE 5W-30

Najbardziej zaawansowany technologicznie, syntetyczny olej silnikowy typu UHPDO o obniżonej zawartości SAPS przeznaczony do uniwersalnego stosowania w, najnowszej konstrukcji,  samochodach ciężarowych, autobusach, ciągnikach rolniczych i pojazdach innego typu głównie tych spełniających najbardziej aktualne europejskie i światowe normy emisyjne.

Szczególnie polecany do samochodów MAN spełniających normę emisyjną EURO VI w których wymagane jest  stosowanie olejów o jakości MAN M 3677.

SPECYFIKACJE, KLASYFIKACJE:

SAE 5W-30 •API CJ-4 •ACEA E4,E6,E7,E9

APROBOWANY PRZEZ:

  • MB-Approval 228.51
  • VOLVO VDS-4
  • MAN M 3677/M,3477/M, 3575/M,3271-1
  • Renault VI RLDL-3
  • Mack EO-O Premium Plus

SPEŁNIA WYMAGANIA:

  • MTU Type 3.1,
  • DEUTZ DQC IV-10 LA,
  • Caterpillar ECF-3,
  • Detroit Diesel 93K218,
  • SCANIA LA,
  • Cummins CES 20081,
  • MB 228.31

Zastosowanie

przeznaczony do uniwersalnego stosowania w, najnowszej konstrukcji,  samochodach ciężarowych, autobusach, ciągnikach rolniczych i pojazdach innego typu głównie tych spełniających najbardziej aktualne europejskie i światowe normy emisyjne.                                            

Szczególnie polecany do samochodów MAN spełniających normę emisyjną EURO VI w których wymagane jest  stosowanie olejów o jakości MAN M 3677

Gwarantuje

  • zapewnia doskonałe smarowanie w każdych warunkach eksploatacyjnych zarówno przy standardowych jak i wydłużonych interwałach wymiany
  • przyczynia się do obniżenia zużycia paliwa (w porównaniu z olejami o lepkości SAE 15W-40 i SAE 10W-40)
  • zapewnia idealną czystość współpracujących elementów,
  • wysoka  zdolność neutralizacji kwaśnych produktów spalania  (TBN >12)
  • kompatybilny z silnikami przystosowanymi do spełnienia norm emisyjnych Euro IV/V/VI
  • kompatybilny z układami oczyszczania spalin różnych typów
  • w sposób uniwersalny pokrywa wymagania jakościowe dla flot składających się z pojazdów różnych producentów.
  • spełnia wymagania wszystkich aktualnych klas ACEA dla olejów do samochodów ciężarowych: E4, E7, E6 i E9

Lp.

Wymagania

Metody badań wg

Jednostka

Wartość

1.

lepkość kinematyczna w 1000C

ASTM D 445

mm2/s

11,3-12,5

2.

temperatura płynięcia, nie wyżej niż

ASTM D 97

0C

-36

3.

temperatura zapłonu, nie niższa niż

ASTM D 92

0C

210

4.

wskaźnik lepkości, nie niższy niż

ASTM D 2270

 

160

5.

lepkość strukturalna w - 300C, nie wyższa niż

ASTM D 5293

mPa*s

6600

6.

zawartość popiołu siarczanowego, nie więcej niż

ASTM D 874

% m/m

1,0

7.

Liczba zasadowa, nie niższa niż

ASTM  D 2896

mgKOH/g

12

PDS