- Informacje podstawowe
- Specyfikacja
- Dostępne opakowania
- Zastosowanie
- Specyfikacja techniczna
- Do pobrania

TURDUS POWERTEC 5100 FE SAE 5W-30
Najbardziej zaawansowany technologicznie, syntetyczny olej silnikowy typu UHPDO o obniżonej zawartości SAPS przeznaczony do uniwersalnego stosowania w, najnowszej konstrukcji, samochodach ciężarowych, autobusach, ciągnikach rolniczych i pojazdach innego typu głównie tych spełniających najbardziej aktualne europejskie i światowe normy emisyjne.
Szczególnie polecany do samochodów MAN spełniających normę emisyjną EURO VI w których wymagane jest stosowanie olejów o jakości MAN M 3677.
SPECYFIKACJE, KLASYFIKACJE:
SAE 5W-30 •API CJ-4 •ACEA E4,E6,E7,E9
APROBOWANY PRZEZ:
- MB-Approval 228.51
- VOLVO VDS-4
- MAN M 3677/M,3477/M, 3575/M,3271-1
- Renault VI RLDL-3
- Mack EO-O Premium Plus
SPEŁNIA WYMAGANIA:
- MTU Type 3.1,
- DEUTZ DQC IV-10 LA,
- Caterpillar ECF-3,
- Detroit Diesel 93K218,
- SCANIA LA,
- Cummins CES 20081,
- MB 228.31
Zastosowanie
przeznaczony do uniwersalnego stosowania w, najnowszej konstrukcji, samochodach ciężarowych, autobusach, ciągnikach rolniczych i pojazdach innego typu głównie tych spełniających najbardziej aktualne europejskie i światowe normy emisyjne.
Szczególnie polecany do samochodów MAN spełniających normę emisyjną EURO VI w których wymagane jest stosowanie olejów o jakości MAN M 3677
Gwarantuje
- zapewnia doskonałe smarowanie w każdych warunkach eksploatacyjnych zarówno przy standardowych jak i wydłużonych interwałach wymiany
- przyczynia się do obniżenia zużycia paliwa (w porównaniu z olejami o lepkości SAE 15W-40 i SAE 10W-40)
- zapewnia idealną czystość współpracujących elementów,
- wysoka zdolność neutralizacji kwaśnych produktów spalania (TBN >12)
- kompatybilny z silnikami przystosowanymi do spełnienia norm emisyjnych Euro IV/V/VI
- kompatybilny z układami oczyszczania spalin różnych typów
- w sposób uniwersalny pokrywa wymagania jakościowe dla flot składających się z pojazdów różnych producentów.
- spełnia wymagania wszystkich aktualnych klas ACEA dla olejów do samochodów ciężarowych: E4, E7, E6 i E9
Lp. |
Wymagania |
Metody badań wg |
Jednostka |
Wartość |
1. |
lepkość kinematyczna w 1000C |
ASTM D 445 |
mm2/s |
11,3-12,5 |
2. |
temperatura płynięcia, nie wyżej niż |
ASTM D 97 |
0C |
-36 |
3. |
temperatura zapłonu, nie niższa niż |
ASTM D 92 |
0C |
210 |
4. |
wskaźnik lepkości, nie niższy niż |
ASTM D 2270 |
|
160 |
5. |
lepkość strukturalna w - 300C, nie wyższa niż |
ASTM D 5293 |
mPa*s |
6600 |
6. |
zawartość popiołu siarczanowego, nie więcej niż |
ASTM D 874 |
% m/m |
1,0 |
7. |
Liczba zasadowa, nie niższa niż |
ASTM D 2896 |
mgKOH/g |
12 |