
TURDUS CNG
Wielosezonowy, mineralny, olej silnikowy Turdus CNG przeznaczony jest do smarowania zasilanych gazem ziemnym czterosuwowych silników ciągników siodłowych, samochodów ciężarowych, autobusów, samochodów specjalnych i innych. Odpowiedni również do silników, w tym silników stacjonarnych, napędzanych innymi paliwami gazowymi takimi jak: gaz wysypiskowy, biogaz oraz LPG.
SPECYFIKACJE, KLASYFIKACJE:
SAE 15W-40 API • API CF-4APROBOWANY PRZEZ:
- VOLVO CNG
- MAN M 3271-1
Zastosowanie
Gwarantuje
- zmniejsza zużycie elementów silnika,
- zapobiega powstawaniu osadów i nagarów,
- zapobiega zakleszczaniu się pierścieni tłokowych,
- umożliwia łatwy rozruch w niskich temperaturach,
- zmniejsza ilości dolewek eksploatacyjnych,
- spełnia wymogi co do emisji szkodliwych składników spalin.
- Możliwy do stosowania gdzie wymagane są następujące poziomy jakości: MB 226.9, RENAULT RVI RGD
Lp. |
Wymagania |
Metody badań wg |
Jednostka |
Wartość |
1. |
lepkość kinematyczna w |
ASTM D 445 |
mm2/s |
13,5-16,3 |
2. |
temperatura płynięcia, nie wyżej niż |
ASTM D 97 |
|
-27 |
3. |
temperatura zapłonu, nie niższa niż |
ASTM D 92 |
|
215 |
4. |
liczba zasadowa |
ASTM D 2896 |
mgKOH/g |
8,0 |
5. |
wskaźnik lepkości, nie niżej niż |
ASTM D 2270 |
150 |
|
6. |
lepkość strukturalna w -20 C, nie wyższa niż |
ASTM 5293 |
mPa*s |
7000 |
7. |
lepkość dynamiczna HTHS w 1500C, nie niższa niż |
ASTM D 4741 |
mPa*s |
3,5 |
8. |
zawartość popiołu siarczanowego, nie więcej niż |
ASTM D 874 |
% m/m |
0,9 |