
LOTOS QUAZAR DYNAMIC C2 SAE 0W-30
Specjalistyczny, energooszczędny, syntetyczny olej silnikowy najnowszej generacji. Dzięki formule Hi-Tec Protection Plus zapewnia pełną i ciągłą ochronę przeciwzużyciową najnowocześniejszych silników samochodów osobowych i lekkich dostawczych w których dopuszczone jest stosowanie olejów klasy jakościowej ACEA C2.
SPECYFIKACJE, KLASYFIKACJE:
SAE 0W-30 • ACEA C2 • FORD WSS M2C950-A
Zastosowanie
- przeznaczony głównie do wybranych silników diesla samochodów Ford wyprodukowanych po roku 2015 wymagających stosowania olejów o jakości WSS M2C950-A,
- rekomendowany do stosowania w silniku Theta II 2,0 T-GDI i silnikach diesla samochodu KIA STINGER,
- może być stosowany w silnikach innych producentów w których producent dopuszcza stosowanie oleju klasy ACEA C2.
Gwarantuje
- zawiera odpowiednio dobrany zestaw dodatków uszlachetniających o działaniu wielofunkcyjnym charakteryzujący się obniżoną zawartością fosforu, siarki i popiołów siarczanowych (SAPS),
- zapewnia natychmiastowe smarowanie przy rozruchu zimnego silnika, a także doskonałą ochronę w wysokich temperaturach,
- zapewnia optymalną pracę silników, do których rekomendowane jest stosowanie olejów tej klasy jakościowej i lepkościowej.
Lp. |
Wymagania |
Metody badań wg |
Jednostka |
Wartość |
1. |
lepkość kinematyczna w 1000C |
ASTM D 445 |
mm2/s |
9,3-12,5 |
2. |
temperatura płynięcia, max. |
ASTM D 97 |
0C |
-36 |
3. |
temperatura zapłonu, min. |
ASTM D 92 |
0C |
200 |
4. |
popiół siarczanowy, max. |
ASTM D 874 |
% (m/m) |
0,8 |
5. |
wskaźnik lepkości, min. |
ASTM D 2270 |
190 |
|
6. |
liczba zasadowa, min. |
ASTM D 2896 |
mg KOH/g |
6,0 |
7. |
lepkość strukturalna CCS w -35°C, max. |
ASTM D 5293 |
mPa*s |
6200 |
8. |
zawartość części lotnych metodą Noacka, max. |
ASTM D 5800 |
%(m/m) |
13,0 |