- Informacje podstawowe
- Specyfikacja
- Dostępne opakowania
- Zastosowanie
- Specyfikacja techniczna
- Do pobrania

DIESEL FLEET SHPD SAE 15W-40
Wysokiej jakości wielosezonowy, mineralny olej silnikowy typu SHPD. Zalecany do stosowania w wysokoobrotowych, czterosuwowych silnikach Diesla, również tych eksploatowanych w ciężkich warunkach, ciągników siodłowych, pojazdów ciężarowych, dostawczych i samochodów specjalnych przystosowanych do spełniania normy emisyjnej EURO III i wcześniejszych. Rekomendowany na standardowe interwały wymiany.
SPECYFIKACJE, KLASYFIKACJE:
API CI-4/SL • SAE 15W-40
Zastosowanie
- w silnikach spełniającymi normy emisyjne EURO 3 i wcześniejsze
- możliwy do stosowania w silnikach Euro III gdzie wymagane są oleje o następującym profilu jakościowym: MB 228.3, MAN 3275-1, MTU TYPE 2, VOLVO VDS-3, Renault VI RLD-2, MACK EO-N, DEUTZ DQC III-10.
Gwarantuje
- wysoki poziom kultury pracy jednostki napędowej (poprzez zapobieganie powstawania osadów i nagarów oraz zużyciu smarowanych elementów)
- konwencjonalny poziom SAPS – brak możliwości stosowania w pojazdach wyposażonych w układy oczyszczania spalin w postaci filtrów cząstek stałych
Wymagania |
Metody badań wg |
Jednostka |
Wartość |
lepkość kinematyczna w 1000C |
ASTM D 445 |
mm2/s |
14,0-16,3 |
temperatura płynięcia, nie wyższa niż |
ASTM D 97 |
0C |
-24 |
temperatura zapłonu, nie niższa niż |
ASTM D 92 |
0C |
210 |
wskaźnik lepkości, nie niższy niż |
ASTM D 2270 |
|
130 |
lepkość strukturalna w -250C, nie wyższa niż |
ASTM 5293 |
mPa*s |
7000 |
liczba zasadowa, nie niższa niż |
ASTM D 2896 |
mgKOH/g |
11 |