logo

TURDUS POWERTEC 3000 SAE 10W-40

TURDUS POWERTEC 3000 SAE 10W-40

Wysokiej jakości półsyntetyczny olej silnikowy przeznaczony do smarowania wysokoobciążonych silników wysokoprężnych o dużej mocy bez i z turbodoładowaniem. Zalecany szczególnie do silników ciągników siodłowych, samochodów ciężarowych, dostawczych, autobusów dalekobieżnych oraz innych pojazdów bardzo intensywnie eksploatowanych (duże przebiegi w krótkim okresie czasu) o ile producent dopuszcza stosowanie oleju tej klasy lepkościowej i jakościowej.

SPECYFIKACJE, KLASYFIKACJE:

  • SAE 10W-40
  • API CI-4
  • ACEA E7,E4
  • MAN M 3277
  • MB-Approval 228.5
  • MTU TYP 3 (spełnia)
  • Scania LDF-2
  • VOLVO VDS-3
  • Deutz DQC III-10
  • Renault RLD-2
  • Mack EO-N

APROBOWANY PRZEZ:

  • SAE 10W-40
  • API CI-4
  • ACEA E7,E4
  • MAN M 3277
  • MB-Approval 228.5
  • MTU TYP 3 (spełnia)
  • Scania LDF-2
  • VOLVO VDS-3
  • Deutz DQC III-10
  • Renault RLD-2
  • Mack EO-N

Zastosowanie

Przeznaczony do smarowania wysokoobciążonych silników wysokoprężnych o dużej mocy bez i z turbodoładowaniem. Zalecany szczególnie do silników ciągników siodłowych, samochodów ciężarowych, dostawczych, autobusów dalekobieżnych oraz innych pojazdów bardzo intensywnie eksploatowanych (duże przebiegi w krótkim okresie czasu).

Gwarantuje

• kompatybilny głównie z silnikami spełniającymi normy emisyjne EURO 3 i wybranymi silnikami spełniającymi normę emisyjną EURO 4 oraz  EURO 5 

• spełnia ostre wymagania większości producentów silników dla zapewnienia wydłużonych interwałów wymiany,

• zapewnia najwyższy poziom kultury pracy jednostki napędowej (poprzez zapobieganie powstawania osadów i nagarów oraz zużyciu smarowanych elementów).

• konwencjonalny poziom SAPS – brak możliwości stosowania w pojazdach wyposażonych w układy oczyszczania spalin w postaci filtrów cząstek stałych

• klasa lepkości SAE 10W-40 zapewnia łatwy rozruch silnika w niskich temperaturach otoczenia

Lp.

Wymagania

Metody badań wg

Jednostka

Wartość

1.

lepkość kinematyczna w 1000C

ASTM D 445

mm2/s

13,5-16,3

2.

temperatura płynięcia, nie wyżej niż

ASTM D 97

0C

-30

3.

temperatura zapłonu, nie niższa niż

ASTM D 92

0C

210

4.

wskaźnik lepkości, nie niżej niż

ASTM D 2270

 

150

5.

liczba zasadowa, nie niższa niż

ASTM D 2896

mgKOH/g

11,0

6.

lepkość dynamiczna HTHS w 1500C, nie niższa niż

 

ASTM D 4741

 

mPa*s

 

3,7

7.

lepkość strukturalna w -25 C, nie wyżej niż

ASTM  D 5293

mPa*s

7000

8.

zawartość popiołu siarczanowego, nie więcej niż

ASTM D 874

% m/m

2,0