- Informacje podstawowe
- Specyfikacja
- Dostępne opakowania
- Zastosowanie
- Specyfikacja techniczna
- Do pobrania

TURDUS POWERTEC 3000 SAE 10W-40
Wysokiej jakości półsyntetyczny olej silnikowy przeznaczony do smarowania wysokoobciążonych silników wysokoprężnych o dużej mocy bez i z turbodoładowaniem. Zalecany szczególnie do silników ciągników siodłowych, samochodów ciężarowych, dostawczych, autobusów dalekobieżnych oraz innych pojazdów bardzo intensywnie eksploatowanych (duże przebiegi w krótkim okresie czasu) o ile producent dopuszcza stosowanie oleju tej klasy lepkościowej i jakościowej.
SPECYFIKACJE, KLASYFIKACJE:
- SAE 10W-40
- API CI-4
- ACEA E7,E4
- MAN M 3277
- MB-Approval 228.5
- MTU TYP 3 (spełnia)
- Scania LDF-2
- VOLVO VDS-3
- Deutz DQC III-10
- Renault RLD-2
- Mack EO-N
APROBOWANY PRZEZ:
- SAE 10W-40
- API CI-4
- ACEA E7,E4
- MAN M 3277
- MB-Approval 228.5
- MTU TYP 3 (spełnia)
- Scania LDF-2
- VOLVO VDS-3
- Deutz DQC III-10
- Renault RLD-2
- Mack EO-N
Zastosowanie
Przeznaczony do smarowania wysokoobciążonych silników wysokoprężnych o dużej mocy bez i z turbodoładowaniem. Zalecany szczególnie do silników ciągników siodłowych, samochodów ciężarowych, dostawczych, autobusów dalekobieżnych oraz innych pojazdów bardzo intensywnie eksploatowanych (duże przebiegi w krótkim okresie czasu).
Gwarantuje
• kompatybilny głównie z silnikami spełniającymi normy emisyjne EURO 3 i wybranymi silnikami spełniającymi normę emisyjną EURO 4 oraz EURO 5
• spełnia ostre wymagania większości producentów silników dla zapewnienia wydłużonych interwałów wymiany,
• zapewnia najwyższy poziom kultury pracy jednostki napędowej (poprzez zapobieganie powstawania osadów i nagarów oraz zużyciu smarowanych elementów).
• konwencjonalny poziom SAPS – brak możliwości stosowania w pojazdach wyposażonych w układy oczyszczania spalin w postaci filtrów cząstek stałych
• klasa lepkości SAE 10W-40 zapewnia łatwy rozruch silnika w niskich temperaturach otoczenia
Lp. |
Wymagania |
Metody badań wg |
Jednostka |
Wartość |
1. |
lepkość kinematyczna w 1000C |
ASTM D 445 |
mm2/s |
13,5-16,3 |
2. |
temperatura płynięcia, nie wyżej niż |
ASTM D 97 |
0C |
-30 |
3. |
temperatura zapłonu, nie niższa niż |
ASTM D 92 |
0C |
210 |
4. |
wskaźnik lepkości, nie niżej niż |
ASTM D 2270 |
|
150 |
5. |
liczba zasadowa, nie niższa niż |
ASTM D 2896 |
mgKOH/g |
11,0 |
6. |
lepkość dynamiczna HTHS w 1500C, nie niższa niż |
ASTM D 4741 |
mPa*s |
3,7 |
7. |
lepkość strukturalna w -25 C, nie wyżej niż |
ASTM D 5293 |
mPa*s |
7000 |
8. |
zawartość popiołu siarczanowego, nie więcej niż |
ASTM D 874 |
% m/m |
2,0 |