- Informacje podstawowe
- Specyfikacja
- Dostępne opakowania
- Zastosowanie
- Specyfikacja techniczna
- Do pobrania

TURDUS SHPD SAE 15W-40
Zmodernizowany w 2017 roku, wysokiej jakości mineralny olej silnikowy przeznaczony do smarowania wysokoobciążonych silników wysokoprężnych o dużej mocy bez i z turbodoładowaniem. Zalecany szczególnie na standardowe okresy wymiany w silnikach ciągników siodłowych, samochodów ciężarowych, dostawczych, autobusów oraz innych pojazdów intensywnie eksploatowanych o ile producent dopuszcza stosowanie oleju tej klasy lepkościowej i jakościowej.
SPECYFIKACJE, KLASYFIKACJE:
- SAE 15W-40
- API CI-4/CH-4/SL
- ACEA E5
- MB-Approval 228.1
- DEUTZ DQC III-10
- MTU Type 2,
- VOLVO VDS-3
- RENAULT VI RLD-2,
- MACK EO-N
- MAN M 3275-1 (spełnia),
- CAT ECF-2 (spełnia)
APROBOWANY PRZEZ:
- SAE 15W-40
- API CI-4/CH-4/SL
- ACEA E5
- MB-Approval 228.1
- DEUTZ DQC III-10
- MTU Type 2,
- VOLVO VDS-3
- RENAULT VI RLD-2,
- MACK EO-N
- MAN M 3275-1 (spełnia),
- CAT ECF-2 (spełnia)
SPEŁNIA WYMAGANIA:
- VOLVO VDS-3
- RENAULT VI RLD-2,
- MACK EO-N
- MAN M 3275-1 (spełnia),
- CAT ECF-2 (spełnia)
Zastosowanie
Przeznaczony do smarowania wysokoobciążonych silników wysokoprężnych o dużej mocy bez i z turbodoładowaniem. Zalecany szczególnie na standardowe okresy wymiany w silnikach ciągników siodłowych, samochodów ciężarowych, dostawczych, autobusów oraz innych pojazdów intensywnie eksploatowanych o ile producent dopuszcza stosowanie oleju tej klasy lepkościowej i jakościowej.
Gwarantuje
• kompatybilny głównie z silnikami spełniającymi normy emisyjne EURO 3 i wcześniejsze
• zapewnia najwyższy poziom kultury pracy jednostki napędowej (poprzez zapobieganie powstawania osadów i nagarów oraz zużyciu smarowanych elementów).
• konwencjonalny poziom SAPS – brak możliwości stosowania w pojazdach wyposażonych w układy oczyszczania spalin w postaci filtrów cząstek stałych
Lp. |
Wymagania |
Metody badań wg |
Jednostka |
Wartość |
1. |
lepkość kinematyczna w 1000C |
ASTM D 445 |
mm2/s |
14,0-16,3 |
2. |
temperatura płynięcia, nie wyżej niż |
ASTM D 97 |
0C |
-30 |
3. |
temperatura zapłonu, nie niższa niż |
ASTM D 92 |
0C |
210 |
4. |
wskaźnik lepkości, nie niżej niż |
ASTM D 2270 |
|
130 |
5. |
lepkość strukturalna w -200C, nie wyższa niż |
ASTM 5293 |
mPa*s |
7000 |
6. |
liczba zasadowa, nie niższa niż |
ASTM D 2896 |
mgKOH/g |
10,0 |
7. |
zawartość popiołu siarczanowego, nie więcej niż |
ASTM D 874 |
% m/m |
1,6 |