logo

TURDUS SHPD SAE 15W-40

TURDUS SHPD SAE 15W-40

Zmodernizowany w 2017 roku, wysokiej jakości mineralny olej silnikowy przeznaczony do smarowania wysokoobciążonych silników wysokoprężnych o dużej mocy bez i z turbodoładowaniem. Zalecany szczególnie na standardowe okresy wymiany w silnikach ciągników siodłowych, samochodów ciężarowych, dostawczych, autobusów oraz innych pojazdów intensywnie eksploatowanych o ile producent dopuszcza stosowanie oleju tej klasy lepkościowej i jakościowej.

SPECYFIKACJE, KLASYFIKACJE:

  • SAE 15W-40
  • API CI-4/CH-4/SL
  • ACEA  E5
  • MB-Approval 228.1
  • DEUTZ DQC III-10
  • MTU Type 2,
  • VOLVO VDS-3
  • RENAULT VI RLD-2,
  • MACK EO-N
  • MAN M 3275-1 (spełnia),
  • CAT ECF-2 (spełnia)

APROBOWANY PRZEZ:

  • SAE 15W-40
  • API CI-4/CH-4/SL
  • ACEA  E5
  • MB-Approval 228.1
  • DEUTZ DQC III-10
  • MTU Type 2,
  • VOLVO VDS-3
  • RENAULT VI RLD-2,
  • MACK EO-N
  • MAN M 3275-1 (spełnia),
  • CAT ECF-2 (spełnia)

SPEŁNIA WYMAGANIA:

  • VOLVO VDS-3
  • RENAULT VI RLD-2,
  • MACK EO-N
  • MAN M 3275-1 (spełnia),
  • CAT ECF-2 (spełnia)
860kg

Zastosowanie

Przeznaczony do smarowania wysokoobciążonych silników wysokoprężnych o dużej mocy bez i z turbodoładowaniem. Zalecany szczególnie na standardowe okresy wymiany w silnikach ciągników siodłowych, samochodów ciężarowych, dostawczych, autobusów oraz innych pojazdów intensywnie eksploatowanych o ile producent dopuszcza stosowanie oleju tej klasy lepkościowej i jakościowej.

Gwarantuje

• kompatybilny głównie z silnikami spełniającymi normy emisyjne EURO 3 i wcześniejsze   

• zapewnia najwyższy poziom kultury pracy jednostki napędowej (poprzez zapobieganie powstawania osadów i nagarów oraz zużyciu smarowanych elementów).

• konwencjonalny poziom SAPS – brak możliwości stosowania w pojazdach wyposażonych w układy oczyszczania spalin w postaci filtrów cząstek stałych

Lp.

Wymagania

Metody badań wg

Jednostka

Wartość

1.

lepkość kinematyczna w 1000C

ASTM D 445

mm2/s

14,0-16,3

2.

temperatura płynięcia, nie wyżej niż

ASTM D 97

0C

-30

3.

temperatura zapłonu, nie niższa niż

ASTM D 92

0C

210

4.

wskaźnik lepkości, nie niżej niż

ASTM D 2270

 

130

5.

lepkość strukturalna w -200C, nie wyższa niż

 

ASTM 5293

 

mPa*s

 

7000

6.

liczba zasadowa, nie niższa niż

ASTM D 2896

mgKOH/g

10,0

7.

zawartość popiołu siarczanowego, nie więcej niż

ASTM D 874

% m/m

1,6