- Informacje podstawowe
- Specyfikacja
- Dostępne opakowania
- Zastosowanie
- Specyfikacja techniczna
- Do pobrania

TURDUS SHPD SAE 20W-50
Wysokiej jakości mineralny olej silnikowy przeznaczony do smarowania wysokoobciążonych silników wysokoprężnych o dużej mocy bez i z turbodoładowaniem. Zalecany szczególnie na standardowe okresy wymiany w silnikach ciągników siodłowych, samochodów ciężarowych, dostawczych, autobusów oraz innych pojazdów intensywnie eksploatowanych o ile producent dopuszcza stosowanie oleju tej klasy lepkościowej i jakościowej.
SPECYFIKACJE, KLASYFIKACJE:
- SAE 20W-50
- ACEA CI-4
APROBOWANY PRZEZ:
- API CI-4
SPEŁNIA WYMAGANIA:
- API CI-4
Zastosowanie
Przeznaczony do smarowania wysokoobciążonych silników wysokoprężnych o dużej mocy bez i z turbodoładowaniem. Zalecany szczególnie na standardowe okresy wymiany w silnikach ciągników siodłowych, samochodów ciężarowych, dostawczych, autobusów oraz innych pojazdów intensywnie eksploatowanych.
Gwarantuje
• kompatybilny głównie z silnikami spełniającymi normy emisyjne EURO 3 i wcześniejsze
• zapewnia najwyższy poziom kultury pracy jednostki napędowej (poprzez zapobieganie powstawania osadów i nagarów oraz zużyciu smarowanych elementów).
• konwencjonalny poziom SAPS – brak możliwości stosowania w pojazdach wyposażonych w układy oczyszczania spalin w postaci filtrów cząstek stałych
Lp. |
Wymagania |
Metody badań wg |
Jednostka |
Wartość |
1. |
lepkość kinematyczna w 1000C |
ASTM D 445 |
mm2/s |
17,5-20,5 |
2. |
temperatura płynięcia, nie wyżej niż |
ASTM D 97 |
0C |
-24 |
3. |
temperatura zapłonu, nie niższa niż |
ASTM D 92 |
0C |
215 |
4. |
wskaźnik lepkości, nie niżej niż |
ASTM D 2270 |
|
120 |
5. |
lepkość strukturalna w -15 C, nie wyżej niż |
ASTM 5293 |
mPa*s |
9500 |
6. |
zawartość popiołu siarczanowego, nie więcej niż |
ASTM D 874 |
% m/m |
2,0 |