- Informacje podstawowe
- Specyfikacja
- Dostępne opakowania
- Zastosowanie
- Specyfikacja techniczna
- Do pobrania

TURDUS POWERTEC 5100 SAE 10W-40
Wysoce zaawansowany technologicznie syntetyczny olej silnikowy typu UHPDO o obniżonej zawartości tzw. SAPS: charakteryzujący się zawartością siarki nie większą niż 0.3%, zawartością fosforu – nie większą niż 0.08% oraz zawartością popiołów siarczanowych nie przekraczającą 1%.
SPECYFIKACJE, KLASYFIKACJE:
SAE 10W-40 •API CI-4 •ACEA E6, E7
APROBOWANY PRZEZ:
- MB-Approval 228.51
- MAN 3477
- Deutz IV-10 LA
- Volvo VDS-3
- Mack EO-N
- Renault VI RLD-2
SPEŁNIA WYMAGANIA:
- MTU Typ 3.1
Zastosowanie
Przeznaczony głównie do smarowania wysokoobciążonych silników diesla samochodów ciężarowych wyposażonych w układy oczyszczania spalin przystosowanych głównie do spełniania norm emisyjnych EURO 4 i EURO 5, w których producent zaleca stosowanie oleju o jakości opartej na wymaganiach dla klasy ACEA E6.
Gwarantuje
- zapewnia doskonałe smarowanie w każdych warunkach eksploatacyjnych,
- zapewnia idealną czystość współpracujących elementów,
- kompatybilny z silnikami przystosowanymi do spełnienia norm emisyjnych Euro 4/5
- standardowe lub wydłużone interwały wymiany w zależności od zaleceń producenta samochodu
Lp. |
Wymagania |
Metody badań wg |
Jednostka |
Wartość |
1. |
lepkość kinematyczna w 1000C |
ASTM D 445 |
mm2/s |
13,5-16,3 |
2. |
temperatura płynięcia, nie wyżej niż |
ASTM D 97 |
0C |
-30 |
3. |
temperatura zapłonu, nie niższa niż |
ASTM D 92 |
0C |
215 |
4. |
wskaźnik lepkości, nie niżej niż |
ASTM D 2270 |
|
150 |
5. |
lepkość strukturalna w -25 C, nie wyżej niż |
ASTM 5293 |
mPa*s |
7000 |
6. |
zawartość popiołu siarczanowego, nie więcej niż |
ASTM D 874 |
% m/m |
1,0 |