- Informacje podstawowe
- Specyfikacja
- Dostępne opakowania
- Zastosowanie
- Specyfikacja techniczna
- Do pobrania

TURDUS MD 15W-40
Wielosezonowy olej silnikowy przeznaczony do stosowania w mocno i średnio wysilonych silnikach wysokoprężnych (turbodoładowanych i wolnossących) samochodów ciężarowych, autobusów i sprzętu budowlanego. Może być również stosowany w samochodach dostawczych z silnikami o zapłonie iskrowym gdzie dopuszcza się stosowanie olejów tej klasy jakości.
SPECYFIKACJE, KLASYFIKACJE:
SAE 15W-40 API • CG-4/CF-4/CF/SJ ACEA • E2
SPEŁNIA WYMAGANIA:
- MB 228.1
- VOLVO VDS
- MAN 271
- MTU Oil Category 1
Zastosowanie
- Przeznaczony do smarowania wysokoobciążonych silników diesla samochodów ciężarowych przystosowanych głównie do spełniania normy emisyjnej EURO II w których producent zaleca stosowanie oleju o jakości opartej na wymaganiach ACEA E2
Gwarantuje
- minimalizuje zużycie elementów silnika,
- zapobieganie powstawaniu osadów i nagarów,
- zapobieganie zakleszczaniu się pierścieni tłokowych,
- łatwy rozruch w niskich temperaturach,
- doskonałą ochronę przed korozją,
- zmniejszenie ilości dolewek eksploatacyjnych.
Klasa lepkości SAE | 15W-40 |
Lepkość kinematyczna w temp. 100ºC | 13,5-16,3 |
Temperatura płynięcia, max (ºC) | -27 |
Temperatura zapłonu COC, min (ºC) | 215 |
Liczba zasadowa mgKOH/g | 9,0 |
Zawartość popiołu siarczanowego, nie więcej niż % m/m | 1,5 |