- Informacje podstawowe
- Specyfikacja
- Dostępne opakowania
- Zastosowanie
- Specyfikacja techniczna
- Do pobrania

LOTOS QUAZAR SAE 5W-40
Syntetyczny olej silnikowy najnowszej generacji. Dzięki formule Hi-Tec Protection zapewnia pełną i ciągłą ochronę nowoczesnych silników w każdych warunkach eksploatacyjnych. Opracowany specjalnie pod kątem wymogów specyfikacji jakościowej ACEA C3.
SPECYFIKACJE, KLASYFIKACJE:
SAE 5W-40 • API SN/CF • ACEA C3
APROBOWANY PRZEZ:
- VW 502.00
- VW 505.00
- VW 505.01
- MB-Approval 229.51
- MB-Approval 229.31
- Ford WSS-M2C-917A
- Porsche A40
SPEŁNIA WYMAGANIA:
- BMW Longlife-04
- RN0700
- RN0710
Zastosowanie
- silniki benzynowe i wysokoprężne
- samochody osobowe i lekkie dostawcze
- możliwość stosowania w silnikach wyposażonych w pompowtryskiwacze
- przeznaczony na standardowe i wydłużone interwały wymiany
- obniżony poziom SAPS
- samochody wyprodukowane do końca roku 2009, w których wymagane było stosowanie oleju klasy ACEA A3/B4.
Gwarantuje
- natychmiastowe smarowanie przy rozruchu zimnego silnika.
- odporność na wysokie obciążenia termiczno-mechaniczne.
- pełną kompatybilność z układami oczyszczania spalin (filtry cząstek stałych).
- długotrwałe działanie silnika także przy wydłużonych interwałach wymiany.
- przedłuża żywotność silnika.
Klasa lepkości SAE | 5W-40 |
Klasa jakości API | SN/CF |
Lepkość kinematyczna w temp. 100ºC | 13,5-16,3 |
Popiół siarczanowy, %(m/m), nie więcej niż | 0,8 |
Wskaźnik lepkości, nie niższy niż | 160 |
Temperatura płynięcia, nie wyższa niż (ºC) | -36 |
Temperatura zapłonu COC, nie niższa niż (ºC) | 210 |
Liczba zasadowa (mgKOH/g), nie niższa niż | 6,0 |
Lepkość strukturalna CCS w -30°C, nie wyższa niz | 6600 |